LECTURES CURS 2018-2019
LECTURA PRIMER TRIMESTRE (2018-2019)
1. Llegir els textos i fer les activitats corresponents dels diferents apartats de l'antologia:
- El món de cada dia: 3.2, 3.4, 3.6, 3.8. En la nostra societat de consum: 3.10, 3.13
- Reflexions generals i diverses: 3.16, 3.17.
- De joves i de vells: 3.19, 3.20, 3.22.
- Ecologisme i contradiccions: 3.23
- De la por a la guerra: 3.28.
- Aforismes: 3.30.
- Dues notes: 3.33, 3.34
A classe marcarem el calendari en què hauràs de portar realitzades les activitats i dedicarem una part de la sessió a comentar els textos.
2. Elaborar un escrit assagístic personal imitant l'estil de Fuster.
LECTURA TERCER TRIMESTRE CURS 2018-2019
1. Tema i breu reflexió crítica de cadascun dels capítols.
2. Tria els dos capítols que més t'hagen interessat i fes una redacció imitant l'estil de l'autor sobre el tema que s'hi planteja.
Format del treball: Document de text compartit al drive del correu de la professora.
Data de lliurament: Setmana del 6 al 10 de maig de 2019.
LECTURA PRIMER TRIMESTRE CURS 2017-2018
Control de lectura: 17 de novembre 2017. Les preguntes faran referència tant al contingut com a la interpretació de la novel·la.
És important que abans de començar la novel·la lliges algunes qüestions que et poden ajudar a entendre-la. Tot seguit et deixe uns enllaços interessants:
LECTURA SEGON TRIMESTRE CURS 2017-2018
ANTOLOGIA POÈTICA: POEMES DELS DIFERENTS AUTORS ESTUDIATS ALS TEMES 6-10 DEL DOSSIER DE LITERATURA.
TREBALL GRUPAL: (data de lliurament i exposició: setmana del 19 al 23 de febrer de 2018)
Presentar el context [les dades personals del poeta, del moviment literari, del moment
històric i social que siguen pertinents (‘significatives per a la comprensió del
poema’)].
Explicitar breument l’assumpte abordat (un SN que expresse de què tracta el text) i el tema (una sola oració que formule de forma condensada la idea central) i glossar el títol.
Procedir a la recitació del poema amb aclariments puntuals, si cal (vocabulari,
referències a llocs o a personatges, a figures retòriques rellevants...). Tornar a recitar
el poema d’una tirada, si s’han hagut de fer interrupcions.
Mostrar l’estructura del poema assenyalant com es desenvolupa la idea central en les diferents parts que componen el text i com es traven entre si; parts que podrien ser:
- introducció, presentació...
- desenvolupament, cos...
- conclusió, moralitat...
Mostrar l’aportació dels elements formals expressius a la construcció del poema, ja
que la literatura és un art que cerca la bellesa amb els recursos de la llengua:
- anàlisi (sobre el text del poema) i descripció de la mètrica (vers i ritme, rima, estrofa / composició) i valoració de l’aportació dels elements formals usats;
- comentari dels recursos lingüístics i de les figures retòriques rellevants per a la construcció del tex literari.
- resum del més important que hàgeu exposat,
- valoració de l’assoliment dels objectius, presumiblement, proposats per l’autor,
- valoració personal raonada.
2. Videolit
Elaboració del videolit:
- Prepareu el text, les imatges i la melodia
- Producció del videolit
- Important: títols de crèdit
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada