Lectures







Resultat d'imatges de ser joan fuster antologia de textos fusterians pdfLECTURES CURS 2018-2019


LECTURA PRIMER TRIMESTRE (2018-2019)

SER JOAN FUSTER. ANTOLOGIA DE TEXTOS FUSTERIANS. Ed. Bromera.

Treball sobre la lectura


1. Llegir els textos i fer les activitats corresponents dels diferents apartats de l'antologia:

- El món de cada dia: 3.2, 3.4, 3.6, 3.8. En la nostra societat de consum: 3.10, 3.13
- Reflexions generals i diverses: 3.16, 3.17. 
- De joves i de vells: 3.19, 3.20, 3.22. 
- Ecologisme i contradiccions: 3.23
- De la por a la guerra: 3.28. 
- Aforismes: 3.30. 
- Dues notes: 3.33, 3.34

A classe marcarem el calendari en què hauràs de portar realitzades les activitats i dedicarem una part de la sessió a comentar els textos.

2. Elaborar un escrit assagístic personal imitant l'estil de Fuster.







LECTURA TERCER TRIMESTRE CURS 2018-2019


Resultat d'imatges de una imatge no val més que mil paraules pdf
TREBALL SOBRE EL LLIBRE:

1. Tema i breu reflexió crítica de cadascun dels capítols.

2. Tria els dos capítols que més t'hagen interessat i fes una redacció imitant l'estil de l'autor sobre el tema que s'hi planteja.

Format del treball: Document de text compartit al drive del correu de la professora.
Data de lliurament: Setmana del 6 al 10 de maig de 2019.












LECTURA PRIMER TRIMESTRE CURS 2017-2018



Control de lectura: 17 de novembre 2017. Les preguntes faran referència tant al contingut com a la interpretació de la novel·la.

És important que abans de començar la novel·la lliges algunes qüestions que et poden ajudar a entendre-la. Tot seguit et deixe uns enllaços interessants:










LECTURA SEGON TRIMESTRE CURS 2017-2018


ANTOLOGIA POÈTICA: POEMES DELS DIFERENTS AUTORS ESTUDIATS ALS TEMES 6-10 DEL DOSSIER DE LITERATURA.

Joan Brossa













TREBALL GRUPAL: (data de lliurament i exposició: setmana del 19 al 23 de febrer de 2018)

1. Exposició de l'anàlisi d'un poema de l'antologia:

Presentar el context [les dades personals del poeta, del moviment literari, del moment històric i social que siguen pertinents (‘significatives per a la comprensió del poema’)].

Explicitar breument l’assumpte abordat (un SN que expresse de què tracta el text) i el tema (una sola oració que formule de forma condensada la idea central) i glossar el títol.

Procedir a la recitació del poema amb aclariments puntuals, si cal (vocabulari, referències a llocs o a personatges, a figures retòriques rellevants...). Tornar a recitar el poema d’una tirada, si s’han hagut de fer interrupcions.

Mostrar l’estructura del poema assenyalant com es desenvolupa la idea central en les diferents parts que componen el text i com es traven entre si; parts que podrien ser: 
  • introducció, presentació...
  • desenvolupament, cos...
  • conclusió, moralitat... 

Mostrar l’aportació dels elements formals expressius a la construcció del poema, ja que la literatura és un art que cerca la bellesa amb els recursos de la llengua:

      • anàlisi (sobre el text del poema) i descripció de la mètrica (vers i ritme, rima, estrofa / composició) i valoració de l’aportació dels elements formals usats;
      • comentari dels recursos lingüístics i de les figures retòriques rellevants per a la construcció del tex literari.
      Establir les conclusions a què arriba el comentari del poema:
      • resum del més important que hàgeu exposat,
      • valoració de l’assoliment dels objectius, presumiblement, proposats per l’autor,
      • valoració personal raonada.
       Lliurar, en un fitxer, l’exposició del comentari, a la professora, perquè el penge al bloc (òbviament, plenament presentable).

      2. Videolit

      Recitació del poema acompanyat de música i imatges
        
      Elaboració del videolit:

      1. Prepareu el text, les imatges i la melodia
      2. Producció del videolit
      3. Important: títols de crèdit



      Cap comentari:

      Publica un comentari a l'entrada