Materials:
- Dossier fotocopiat amb els continguts de llengua i comentari de text.
- Llibres de lectura (una o dues obligades per avaluació i d'altres voluntàries).
- laginestafloreix.blogspot.com.es: blog elaborat per la professora que servirà d'eina de consulta i reforç. Al blog trobarem documents i enllaços importants per a treballar la part de literatura.
Què treballem?
- Llengua
- Literatura
- Sociolingüística
- Comentari de text
- Literatura
- Sociolingüística
- Comentari de text
Com?
*La principal eina d’aprenentatge la constitueix el Dossier i el blog, que conté el material teòric escaient. L’alumne/a ha de disposar, a més, de l’imprescindible material de consulta, constituït bàsicament per diccionaris i gramàtica.
*L’atenció a l’expressió oral i escrita de l’alumne/a.
*La importància de l’autoaprenentatge.
*El treball del subratllat, el resum, l’esquema i els apunts de classe.
*El complement de les lectures voluntàries que detallem més endavant.
*L’atenció a l’actualitat perdiodística i al país i al món en què vivim.
Avaluació
*L’atenció a l’expressió oral i escrita de l’alumne/a.
*La importància de l’autoaprenentatge.
*El treball del subratllat, el resum, l’esquema i els apunts de classe.
*El complement de les lectures voluntàries que detallem més endavant.
*L’atenció a l’actualitat perdiodística i al país i al món en què vivim.
Avaluació
- Exàmens d’avaluació (generalment un), que contindrà, a partir del text que s'ha d'analitzar, els diversos aspectes de comentari que hagen estat estudiats (comentari), aspectes teòrics i pràctics sobre llengua i literatura i els aspectes gramaticals de cada avaluació. El valor d’aquest examen constituirà el 70 % de la nota global de l’avaluació.
- Un treball o examen sobre cadascun dels llibres de lectura. Aquest treball constituirà el 10 % de la nota.
- Proves de redacció i comentari que constituiran el 20 % de la nota d’avaluació.
- Les faltes d’assistència a classe s’han de justificar sempre.
- L’alumne/a pot pujar nota sempre que la mitjana examen-control siga 3’5 o més: 1. fent lectures voluntàries, comentant-les amb el professor i presentant un treball escrit o ressenya; 2. presentant comentaris de text, redaccions lliures i treballs de creació literària (poesia, relats, etc.).
- L anota final del curs s’establirà per la mitjana de les notes de les avaluacions. A final de curs es podrà proposar un examen global per superar l'assignatura o pujar nota.
- L'assistència als exàmens i les diverses proves que hagen estat establertes és inexcusable. Només raons de força major justificaran possibles absències i en aquest cas s'establiran els controls en horari especial i/o amb altres grups.
- Assistència i participació en les diverses activitats culturals programades pel Centre o pels Departaments.
Lectures
LECTURES OBLIGATÒRIES
| |||
1a aval.
|
Mercè Rodoreda
|
La plaça del diamant
|
Ed. Bromera
|
2a aval.
|
Vicent Andrés Estellés
|
Llibre de meravelles
|
Ed. 3i4
|
3a aval.
|
Rodolf Sirera
|
El verí del teatre
|
Grup 62
|
Joan Fuster
|
Diccionari per a ociosos
|
Grup 62
|
LECTURES RECOMANADES
(Les pots trobar a la biblioteca de l’institut)
| |||
1a aval.
|
Mercè Rodoreda
|
Mirall Trencat
|
Club editor
|
Enric Valor
|
L’ambició d’Aleix
|
Tàndem
| |
Enric Valor
|
La idea de l’emigrant
|
Tàndem
| |
Quim Monzó
|
Mil cretins
|
Quaderns Crema
| |
Quim Monzó
|
El perquè de tot plegat
|
Quaderns Crema
| |
Quim Monzó
|
Vuitanta-sis contes
|
Quaderns Crema
| |
Carmelina Sánchez-Cutillas
|
Matèria de Bretanya
|
3i4
| |
2a aval.
|
Vicent Andrés Estellés
|
Antologia poètica
|
Bromera
|
Maria Mercè Marçal
|
Llengua abolida. Poesia completa
|
Labutxaca
| |
Miquel Martí i Pol
|
Poesia completa
|
Labutxaca
| |
3a aval.
|
Jesús Tusón
|
Una imatge no val més que mil paraules
|
Labutxaca
|
J.Francesc Mira
|
Una biblioteca en el desert
|
Bromera
| |
Joan Fuster
|
Ser Joan Fuster
|
Bromera
| |
Josep Benet i Jornet
|
Olors
|
Grup 62
| |
Manuel de Pedrolo
|
Cruma / Homes i No
|
Grup 62
| |
Carles Alberola
|
Spot / Besos
|
Bromera
| |
Rodolf Sirera
|
L’assassinat del Dr Moraleda
|
Grup 62
|
OBSERVACIONS SOBRE LES PREGUNTES DE LITERATURA DE LA PAU
- Es faran 2 preguntes (cada pregunta valdrà 1 punt). L’extensió de les respostes estarà al voltant d’unes 75-80 paraules per pregunta.
- Les preguntes partiran d’un fragment breu (al voltant de 5-10 línies) d’un dels textos seleccionats amb la identificació de l’autoria i el títol de l’obra completa.
- La primera pregunta se centrarà en la descripció i el comentari d’aspectes formals (recursos, figures retòriques, tècniques, estil, model genèric...) o dels continguts (temes, argument, característiques dels personatges, espai, temps...) de l’obra/fragment.
- La segona se centrarà en la contextualització i atendrà la relació de l’obra/fragment amb l’autor (la seua trajectòria o etapes i les característiques pròpies), amb el context històric i/o amb el context literari (models, corrents, subgèneres propis de cada gènere o altres autors destacats del gènere durant el període 1939-actualitat).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada