Plantejament

Materials:
  • Dossier fotocopiat amb els continguts de llengua i comentari de text.
  • Llibres de lectura (una o dues obligades per avaluació i d'altres voluntàries). 
  • laginestafloreix.blogspot.com.es: blog elaborat per la professora que servirà d'eina de consulta i reforç. Al blog trobarem documents i enllaços importants per a treballar la part de literatura.
Què treballem? 
- Llengua
- Literatura
- Sociolingüística
- Comentari de text

Com?
*La principal eina d’aprenentatge la constitueix el Dossier i el blog, que conté el material teòric escaient. L’alumne/a ha de disposar, a més, de l’imprescindible material de consulta, constituït bàsicament per diccionaris i gramàtica.
*L’atenció a l’expressió oral i escrita de l’alumne/a.
*La importància de l’autoaprenentatge.
*El treball del subratllat, el resum, l’esquema i els apunts de classe.
*El complement de les lectures voluntàries que detallem més endavant.
*L’atenció a l’actualitat perdiodística i al país i al món en què vivim.

Avaluació
  • Exàmens d’avaluació (generalment un), que contindrà, a partir del text que s'ha d'analitzar, els diversos aspectes de comentari que hagen estat estudiats (comentari), aspectes teòrics i pràctics sobre llengua i literatura i els aspectes gramaticals de cada avaluació. El valor d’aquest examen constituirà el 70 % de la nota global de l’avaluació. 
  • Un treball o examen sobre cadascun dels llibres de lectura. Aquest treball constituirà el 10 % de la nota. 
  • Proves de redacció i comentari que constituiran el 20 % de la nota d’avaluació. 
  • Les faltes d’assistència a classe s’han de justificar sempre. 
  • L’alumne/a pot pujar nota sempre que la mitjana examen-control siga 3’5 o més: 1. fent lectures voluntàries, comentant-les amb el professor i presentant un treball escrit o ressenya; 2. presentant comentaris de text, redaccions lliures i treballs de creació literària (poesia, relats, etc.).
  • L anota final del curs s’establirà per la mitjana de les notes de les avaluacions. A final de curs es podrà proposar un examen global per superar l'assignatura o pujar nota.
  • L'assistència als exàmens i les diverses proves que hagen estat establertes és inexcusable. Només raons de força major justificaran possibles absències i en aquest cas s'establiran els controls en horari especial i/o amb altres grups.
  • Assistència i participació en les diverses activitats culturals programades pel Centre o pels Departaments. 
Lectures

LECTURES OBLIGATÒRIES
1a aval.
Mercè Rodoreda
La plaça del diamant
Ed. Bromera
2a aval.
Vicent Andrés Estellés
Llibre de meravelles
Ed. 3i4
3a aval.
Rodolf Sirera
El verí del teatre
Grup 62
Joan Fuster
Diccionari per a ociosos
Grup 62 

LECTURES RECOMANADES
(Les pots trobar a la biblioteca de l’institut)




1a aval.
Mercè Rodoreda
Mirall Trencat
Club editor
Enric Valor
L’ambició d’Aleix
Tàndem
Enric Valor
La idea de l’emigrant
Tàndem
Quim Monzó
Mil cretins
Quaderns Crema
Quim Monzó
El perquè de tot plegat
Quaderns Crema
Quim Monzó 
Vuitanta-sis contes
Quaderns Crema
Carmelina Sánchez-Cutillas
Matèria de Bretanya
3i4


2a aval.
Vicent Andrés Estellés
Antologia poètica
Bromera
Maria Mercè Marçal
Llengua abolida. Poesia completa
Labutxaca
Miquel Martí i Pol
Poesia completa
Labutxaca





3a aval.
Jesús Tusón
Una imatge no val més que mil paraules
Labutxaca
J.Francesc Mira
Una biblioteca en el desert
Bromera
Joan Fuster
Ser Joan Fuster
Bromera
Josep Benet i Jornet
Olors
Grup 62
Manuel de Pedrolo
Cruma / Homes i No
Grup 62
Carles Alberola
Spot / Besos
Bromera
Rodolf Sirera
L’assassinat del Dr Moraleda
Grup 62

OBSERVACIONS SOBRE LES PREGUNTES DE LITERATURA DE LA PAU

  • Es faran 2 preguntes (cada pregunta valdrà 1 punt). L’extensió de les respostes estarà al voltant d’unes 75-80 paraules per pregunta.
  • Les preguntes partiran d’un fragment breu (al voltant de 5-10 línies) d’un dels textos seleccionats amb la identificació de l’autoria i el títol de l’obra completa.
  • La primera pregunta se centrarà en la descripció i el comentari d’aspectes formals (recursos, figures retòriques, tècniques, estil, model genèric...) o dels continguts (temes, argument, característiques dels personatges, espai, temps...) de l’obra/fragment. 
  • La segona se centrarà en la contextualització i atendrà la relació de l’obra/fragment amb l’autor (la seua trajectòria o etapes i les característiques pròpies), amb el context històric i/o amb el context literari (models, corrents, subgèneres propis de cada gènere o altres autors destacats del gènere durant el període 1939-actualitat).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada